Handel

  • Allianz Trade przeprowadził badanie eksporterów z wiodących gospodarek Zachodu, wśród których znaleźli się także polscy przedsiębiorcy (ponad 400 polskich przedsiębiorstw w gronie 3000 badanych firm z 7 gospodarek Zachodu). Jakie wnioski płyną z badania dotyczącego polskich firm? Czytaj więcej »

  • Bardzo duże zmiany na rynku FMCG

    Piątek, 30 czerwca 2023

    Zmiany na rynku FMCG Są związane z dwoma siłami, które na tym rynku działają. Pierwsza to olbrzymia siła inflacyjna, która powoduje zmianę kosztu wytworzenia produktów, a następnie przekłada się dla konsumentów na zmianę cen detalicznych. Druga to zmniejszająca się siła nabywcza – a więc mniejszy zasób naszych portfeli. Do tego doszedł wybuch wojny w Ukrainie. To... Czytaj więcej »

  • Spada popyt na napoje

    Piątek, 30 czerwca 2023

    W ciągu ostatnich dwóch lat widać bardzo duży wzrost kosztów wytworzenia. Rosną ceny surowców, energii, pracy. To przekłada się na wzrost kosztów producentów, a w konsekwencji na inflację. Efektem wysokiej inflacji jest z kolei spadek konsumpcji. Podobne zjawiska zdominowały rynek napojów. Trend, który zaczyna dominować, to poszukiwanie wartości – czyli ile dostaje się za... Czytaj więcej »

  • Polskie ePłatności i PragmaGO wprowadzają innowacyjne finansowanie dla użytkowników terminali płatniczych. Na czym polega ta usługa? Dla kogo jest przeznaczona? Rozmawiamy z autorami pomysłu. Czytaj więcej »

  • Szacuje się, że wartość e-commerce w Polsce wynosi 92 mld złotych i jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie – według informacji podanych przez PARP. Nie sposób więc nie wspomnieć o kategorii zakupowej, która szturmem zdobyła w ciągu ostatnich dwóch lat e-commerce – chodzi o produkty spożywcze. Co 8. internauta (a co 3. e-kupujący) regularnie kupuje je w sieci... Czytaj więcej »

  • Summer Fancy Food Show 2023 [zdjęcia]

    Środa, 28 czerwca 2023

    Summer Fancy Food Show to największe wydarzenie branży spożywczej B2B w Ameryce Północnej, podczas którego uczestnicy mogą zapoznać się z nowymi produktami spożywczymi, trendami panującymi na rynku czy wymienić się spostrzeżeniami związanymi z rozwojem technologii w branży. Tegoroczna impreza odbyła się w dniach 25-27 czerwca 2023 roku w Javits Center w Nowym Jorku. Czytaj więcej »

  • Pomimo spowolnienia gospodarczego, w okresie wysokiej inflacji, Polacy rzucili się na luksusowe samochody, odzież, biżuterię, kosmetyki, usługi i alkohole. Te ostatnie kupowane są także w celach inwestycyjnych. Czytaj więcej »

  • Na osiągnięcie sukcesu przez właściciela sklepu ma wpływ wiele czynników. Jedną ze stref, na którą warto zwrócić uwagę przy organizacji wnętrza, jest obszar przykasowy. O tym, dlaczego jest on tak istotny opowiedzieli Michał Bartyzel, właściciel sklepu ODIDO w Zawoi, Zbigniew Korzec, właściciel sklepu ODIDO w Zabrzu oraz Sebastian Łukasik, właściciel sklepu ODIDO w... Czytaj więcej »

  • Mimo uruchomienia przed dekadą programu Go Africa wymiana handlowa Polski z krajami Czarnego Kontynentu w porównaniu z innymi krajami wciąż pozostaje niewielka. Tymczasem jest to prężnie rozwijający się obszar z młodą populacją i ogromnym popytem, a także dostępem do tanich surowców. Ze względu na nierówności społeczne, niestabilność polityczną i niedorozwój infrastruktury... Czytaj więcej »

  • W roku 2023 jednym z najważniejszych problemów najemców powierzchni handlowych stała się indeksacja czynszów w umowach najmu. Wyniosła ona aż 10% z uwagi na to, że wskaźnik euroinflacji tyle właśnie osiągnął. Był on w okresie szczytowym na przełomie roku. Zapisy umowne – które wymuszają cenę w euro, jak też indeksację w euro – wynikają z tego, że wynajmujący mają... Czytaj więcej »

  • Polacy chcieliby kupować ekologicznie

    Poniedziałek, 19 czerwca 2023

    Niemal dwie trzecie polskich konsumentów woli kupować produkty, które nie szkodzą roślinom i zwierzętom oraz nie przyczyniają się do zmiany klimatu. Najlepiej rozpoznawalną marką wśród uwzględnionych w badaniu systemów certyfikacji związanych ze zrównoważonym rozwojem okazał się symbol FSC®. Został wskazany przez połowę respondentów z Polski podczas globalnego sondażu... Czytaj więcej »

  • Za co płacą najemcy galerii handlowych?

    Poniedziałek, 19 czerwca 2023

    Umowy w galeriach handlowych są niesymetryczne. Wynajmujący ma zagwarantowany czynsz oraz opłaty wspólne. Czynsz dla wynajmującego jest czystym zarobkiem, natomiast wszystkie koszty funkcjonowania galerii są pokrywane w kosztach wspólnych. Najemcy płacąc koszty wspólne nie wiedzą, co ostatecznie wchodzi w ich skład – gdyż katalog ten jest bardzo szeroki i bardzo często otwarty.... Czytaj więcej »

  • Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na Świecie, ruszył z budową Panattoni Park Poznań East II o powierzchni ok. 35 000 m kw. Realizację sfinansuje Bank Santander, przeznaczając kwotę 18 mln euro. Czytaj więcej »

  • Na całym świecie branża detaliczna zainwestowała w ubiegłym roku 181 mld dolarów w technologie dla handlu i rozwiązania cyfrowe, podaje Gartner. Handel inwestuje spore środki w innowacje, jednak większość przedstawicieli branży nadal nie jest zadowolona z poziomu technologicznego zaawansowania swojej organizacji i planuje inwestycje. Czytaj więcej »

  • Popyt brutto na powierzchnie magazynowe w Polsce w I kwartale br. wyniósł ponad 982 tys. mkw., co jednak oznacza 35 proc. spadku r./r. i 18 proc. w porównaniu z 5-letnią średnią. Jak wynika z analizy JLL, I kwartał 2023 r. był jednak lepszy niż analogiczne okresy w latach 2019-2020. Większość nowego popytu dotyczyła głównych regionów logistycznych Polski. Czytaj więcej »

  • Franczyza poprawia konkurencyjność

    Środa, 14 czerwca 2023

    Sieci franczyzowe już w pierwszych latach swojego istnienia założyły, że uda się im nawiązać równorzędną walkę konkurencyjną z wielkimi międzynarodowymi zrzeszeniami handlowymi. Po latach ten cel został zrealizowany. Czytaj więcej »

  • Handel owocami jagodowymi

    Środa, 14 czerwca 2023

    Handel owocami jagodowymi uznawany jest za dochodowy. Wymaga jednak od producentów i handlowców wyższego poziomu zaangażowania, wiedzy oraz czujności, niż w przypadku handlu warzywami i „twardymi” owocami. Sukces w sprzedaży zależy od kilku czynników. Czytaj więcej »

  • Brambles, światowy lider w zakresie rozwiązań dla łańcucha dostaw, działający pod marką CHEP, odnowił na kolejne trzy lata współpracę z The Global FoodBanking Network (GFN), aby zająć się dwoma istotnymi problemami: brakiem bezpieczeństwa żywnościowego i marnotrawstwem żywności na świecie. Kooperacja ta opiera się na partnerstwie między Brambles i GFN, które zostało... Czytaj więcej »

  • Wraz z rozwojem technologii i postępującą cyfryzacją społeczeństwa, handel elektroniczny stał się nieodłączną częścią naszego życia. Klienci poszukują wygody, szybkości i łatwości w zakupach on-line, co prowadzi do powstawania nowych modeli biznesowych takich jak quick commerce oraz dark store. Oba zjawiska odzwierciedlają ewolucję e-commerce i zmieniające się trendy... Czytaj więcej »

  • Głównym problemem, który obecnie najemcy mają z centrami handlowymi – czyli tak zwanymi wynajmującymi – jest kwestia indeksacji czynszów. Po drugie, rozliczanie kosztów wspólnych i zachowanie zasad partnerstwa w relacjach między wynajmującym, a najemcą. Jeżeli chodzi o indeksację czynszów – to jest to rzeczywiście bardzo istotny problem, ponieważ wszystkie umowy... Czytaj więcej »

  • Wydarzenia powodujące zakłócenia na rynku w ostatnich kilku latach, takie jak pandemia Covid 19 czy inwazja na Ukrainę zmieniają globalne łańcuchy dostaw. Jaki wpływ te procesy mają na firmy, na ich podejście do wymiany handlowej oraz na ich sposób funkcjonowania za granicą, w eksporcie? Allianz Trade opublikował dziś drugą edycję swojego globalnego badania. Czołowy globalny... Czytaj więcej »

  • Kryteria ESG stają się częścią strategii świata biznesu, w tym także firm z branży handlu detalicznego. Choć w dobie szybko rosnącej inflacji konsumenci uważniej przyglądają się cenom, to kwestie jakości, ekologii i etyki firm będących właścicielami sklepów pozostają dla nich istotne. Pandemia, która spowodowała przerwanie łańcuchów dostaw, przekierowała uwagę... Czytaj więcej »

  • Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzą w biznes swoich Klientów i wspierają ich na wielu płaszczyznach, co pozwala przedsiębiorcom z branży gastronomicznej na rozwój działalności. Jednym z Klientów Transgourmet Foodservice jest Grupa Secret Garden, sieć kantyn działająca w Wielkopolsce. O wyzwaniach stojących przed branżą gastronomiczną i roli stabilnego dostawcy... Czytaj więcej »

  • Przepisy podnoszące próg kwotowy między wykroczeniem a przestępstwem kradzieży z 500 do 800 zł miały obowiązywać od połowy marca br. Nowelizacja art. 119 Kodeksu wykroczeń została jednak przesunięta na początek października br. Sklepy zyskały tym samym dodatkowy czas na wdrożenie nowych zabezpieczeń, ale i tak wkrótce zostaną skonfrontowane z sytuacją prawą, która może... Czytaj więcej »

  • Subindeks Barometru EFL dla handlu na II kwartał 2023 roku wyniósł 45,9 pkt., co jest najniższym obok HoReCa wynikiem wśród sześciu badanych sektorów. Wartość wskaźnika spadła o 2,8 pkt. w porównaniu do poprzedniego kwartału. Na taki wynik wpływ miały słabe prognozy dotyczące sprzedaży i płynności finansowej. Co trzecia firma handlowa spodziewa się mniejszych zamówień i... Czytaj więcej »

  • Firmy Axi Immo, BNP Paribas Real Estate, CBRE, Colliers, Cushman & Wakefield, Knight Frank, Newmark Polska oraz Savills opublikowały zagregowane dane dotyczące polskiego rynku powierzchni magazynowo-przemysłowych w I kwartale 2023 roku. Informacje dotyczą zasobów istniejącej nowoczesnej powierzchni, wolumenu nowej podaży, powierzchni w budowie, wielkości transakcji wynajmu oraz... Czytaj więcej »

  • Polskie firmy są dopiero na początku drogi do zrównoważonego rozwoju, ale przykładają do niego coraz większą wagę, co wymusza m.in. presja regulacyjna oraz rosnące oczekiwania ze strony klientów, inwestorów i partnerów biznesowych. – Aby model produkcji był zrównoważony, trzeba jednak wprowadzić zmiany w całym łańcuchu dostaw. Jest to możliwe tylko wtedy, kiedy zarówno... Czytaj więcej »

  • Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) zwraca uwagę, że najemcy w centrach handlowych – negocjując umowy – nie są informowani o liczbie uprzywilejowanych najemców (tzw. anchors), ani długości trwania ich umów. Tacy najemcy mają preferencyjne warunki czynszu i opłat wspólnych. Jedynie właściciel lub zarządca centrum wie, kiedy najemca uprzywilejowany może... Czytaj więcej »

  • Od 1 stycznia br. przedsiębiorcy mają obowiązek informować o najniższej cenie produktu lub usługi z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Po prawie pięciu miesiącach nadszedł moment na weryfikację, czy handel zdał egzamin. Kontrole Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Inspekcji Handlowej wykazały, że wiele z firm nie wie, jak poprawnie prezentować promocje nie... Czytaj więcej »

  • Polacy coraz chętniej korzystają z narzędzi, które pomagają dokonywać zakupów w bardziej świadomy i oszczędny sposób. Jak wynika z raportu Atena Research&Consulting – konsumenci nie ograniczają się tylko do kupowania w najlepszych cenach (43%), ale również biorą pod uwagę inne aspekty, takie jak m.in. dostępność produktu (27%), łatwość zakupu (25%), darmowa dostawa... Czytaj więcej »

więcej artykułów